Blogg
Content Marketing

Våra mest populära blogginlägg om marknadsföring under 2018!

I detta blogginlägg lyfter vi fram våra 5 mest populära blogginlägg under 2018 samt det göttigaste ur varje inlägg.

Vi på Contitude älskar att hjälpa våra kunder att växa med hjälp av digital marknadsföring. Därför delar vi mer än gärna med oss av våra kunskaper för att hjälpa våra kunder och kommande kunder att lyckas.

5. Ska jag outsourca marknadsavdelningen?

Det är många som går i tankarna om de skall anställa fler marknadspersoner eller om de skall outsourca sin marknadsföring. I detta blogginlägg har vi varit brutalt ärliga med vilka nackdelar och fördelar som finns när det kommer till att outsourca sin marknadsavdelning.I blogginlägget går vi igenom följande delar:

Fördelar med att outsourca min marknadsavdelning

  • Ni kommer igång snabbare
  • Tillgång till erfarna experter
  • Ni håller er alltid uppdaterade
  • Mer tid över till det ni kan bäst
  • Ni minskar era kostnader för marknadsföring

Utmaningarna med att outsourca sin marknadsavdelning

  • Risk för otydliga kontrakt och överenskommelser
  • Risk för större distans mellan verksamhet och marknadsavdelning
  • Större beroende till ett externt företag
  • Outsourcing kan skapa oro bland de anställda
  • Förlorad kontroll över helheten

Om du vill läsa mer om vilka fantastiska fördelar som finns samt vilka utmaningar som finns med att outsourca sin marknadsavdelning får du gärna läsa hela blogginlägget genom att klicka här. Förhoppningsvis kommer du lättare kunna ta ett beslut när du känner till vilka fördelar som finns samt vilka utmaningar som finns med att outsourca sin marknadsavdelning.

4. Snabba tips för dig som precis kommit igång med Google Ads

SEM eller sökmotormarknadsföring som det kallas är ett av några sätt som kan användas för att du snabbt och effektivt ska kunna driva relevant trafik till din hemsida.Det är lätt att komma igång med Google Ads och starta dina första kampanjer. I detta blogginlägg ger vi dig 3 snabba tips att tänka på när du precis kommit igång.

Vad vi går igenom:

  • Relevans = lägre kostnad
  • Mät rätt
  • Optimera ofta och var inte rädd för att ändra kurs

När det kommer till Google Ads så finns det otroligt mycket att lära och vi rekommenderar Googles egna utbildningar för Google Ads för att verkligen gå på djupet inom verktyget.Om du vill ta del av våra tips är det bara att klicka här för att läsa hela blogginlägget!

3. Marknadsföring genom LinkedIn - använd algoritmerna för att växa snabbare

Många har insett att LinkedIn är en fantastisk kanal för att sprida sitt budskap, skapa kontakter och växa sin business. Sociala medier ju en otroligt viktig aspekt i dagens digitala marknadsföring, men för att lyckas behöver du ta hänsyn till algoritmerna för varje enskild plattform. Det finns olika viktiga kriterier för att du skall lyckas i olika kanaler och i det här inlägget berättade vi om några knep för att du ska lyckas med din digitala marknadsföring genom LinkedIn.

I detta inlägg gick vi genom följande steg för att lyckas på LinkedIn:

  • Fyll i hela företagsprofilen
  • Lägg upp inlägg regelbundet
  • Återanvänd ditt bästa material
  • Engagera medarbetarna i ditt innehåll
  • Länka till företagsprofilen
  • Publicera innehållet på flera plattformar

Om du vill läsa mer om våra tips är det bara att klicka här för att läsa hela blogginlägget!

2. Hur får jag fler leads?Det visade sig att många vill lära sig hur man får fler leads och därmed skapa fler affärsmöjligheter. Därav blev vårt blogginlägg om hur man går tillväga för att lyckas väldigt populärt.Vi går igenom alla strategier för att få din målgrupp att komma till den plats där de kan konverteras. Exempelvis att få besökare från sociala medier, annonsering till landningssidor, besökare via bloggar etc för att sedan kunna konvertera dem till att bli ett lead.

Det vi går igenom är följande delar:

  • Vad är leads och vad ska jag använda dem till?
  • Mer service - mindre sälj
  • Generera leads med digital marknadsföring
  • Content av hög kvalitet

Vill du lära dig mer? Läs hela blogginlägget om hurdu får flera leads genom att klicka här!

1. Hur skriver jag en effektiv marknadsplan?På första plats bland våra mest populära blogginlägg kommer detta inlägg. Det visade sig att många var ute och letade efter ett sätt att ta fram en marknadsplan på ett effektivt sätt.Tro det eller inte men det går faktiskt att ta fram en effektiv marknadsplan som ryms på en sida.I detta populära blogginlägg berättar vi vilka delar som är viktiga och relevanta att ta med i en marknadsplan samt bjuder på en marknadsplansmall som ryms på en sida.Nedan har vi listat de saker som vi tycker är viktiga att ta med i en marknadsplan.Vi har som sagt även tagit fram en mall för en marknadsplan baserat på dessa delar.(länk till mallen här!)

  • Till vem?
  • Mitt budskap?
  • Media att använda för att nå ut?
  • Hur får jag leads?
  • Hur underhåller jag mina leads?
  • Hur konverterar jag mina leads till kunder?
  • Hur levererar jag en produkt i världsklass?
  • Hur ökar jag på värdet på en kund?
  • Hur uppmuntrar jag att kunder blir våra referenser och ambassadörer?Marknadsplanen behöver inte vara en lång bok som tar 6-7 månader att ta fram. Se istället till att ta fram det som är viktigast och det som är mest relevant för ditt företag för att ni ska bli framgångsrika. Glöm inte att marknadsplanen ska omfatta hela livscykeln för kunden.Hur tar ni hand om kunden från lead till att det blir en kund?Om du klickar på hur skriver jag en effektiv marknadsplan? kommer du till det fullständiga blogginlägget så att du kan läsa vidare

Sammanfattning av våra mest populära blogginlägg!

  • Nu har du fått ta del av våra mest populära blogginlägg och vi hoppas att även du har lärt dig massa nya och användbara saker.Den viktigaste lärdomen vi kan dela med oss av är att våga börja testa olika aktiviteter och mät resultatet. Får ni ett bra resultat gör ni det igen och om det går dåligt gör ni det inte igen.Skulle du vilja ha en kostnadsfri konsultation om digital marknadsföring är det bara att klicka på knappen nedan!Stort lycka till!

Boka ett möte med Contitude

Vill du komma igång? Skicka oss ett meddelande…

Tack! Vi hör av oss så snart vi kan!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Boka ett möte redan nu.

Vi vill gärna höra om era ambitioner, mål och utmaningar inom digital marknadsföring – och framförallt ge tips på marknadsaktiviteter som passar just er!

Boka möte