Det finns definitivt massor att se när man kollar på tv eller scrollar igenom inlägg på sociala medier, men det är en sak som är ganska sällsynt – sårbarhet och öppenhet.
Det finns gott om människor som jobbar hårt för att synas, marknadsföra, skapa intresse och sälja, men inte särskilt många som verkligen är sig själva. Det är nästan ett krav på att vi måste göra oss själva till ett varumärke, en karaktär som egentligen inte finns på riktigt, för att synas och bli accepterade i affärsvärlden.Vi vet alla att innovation är avgörande för att växa och lyckas, och de senaste åren har innovation varit mer eller mindre synonymt med teknologi, men nästa stora innovation i affärsvärlden kommer inte att ha att göra med teknik.Nästa stora innovation kommer att vara äkthet.Vi människor är sociala varelser som känner oss mest bekväma med varandra när vi är oss själva – öppna, ärliga och sårbara. Inte när vi bär fejkade fasader. Att vara äkta och sårbar skapar intimitet och tillit mellan människor. Och vad är avgörande när det gäller att göra affärer med kunder och fungera ihop som ett team på jobbet? Anknytning och förtroende.Teknik kommer alltid att vara viktig, men det som människor hungrar efter nu är någonting sant och äkta. Ärliga, öppna personer som är sig själva. Fel och brister och allt. Vi ser redan nu hur folk flockas kring de som vågar vara genuina. Som talar från hjärtat och inte från varumärkesstrategin.Nästa stora grej när det kommer till att ligga i framkant är helt enkelt att vara ärlig och äkta. Så vill du ta steget till någonting större ska du nog snegla mindre på teknikfronten och mer inuti dig själv.