Content Marketing
Behöver du hjälp med content marketing?
Är detta några av dina utmaningar när det kommer till content marketing?
- Är du på jakt efter en partner som kan hjälpa dig med content marketing?
- Jag behöver hjälp med produktion av content
- Jag behöver hjälp med vilken typ av content jag behöver producera?
- Jag behöver hjälp att ta reda på vilka sökord jag ska fokusera på i mitt content
- Jag behöver en content marketing partner som hjälper mig att sprida mitt content
- Jag behöver hjälp att reda ut i vilka kanaler mina potentiella kunder finns och hur jag ska anpassa min content marketing efter detta
- Varför anlita Contitude?
- Jag behöver hjälp att sätta upp mätningar för min satsning på content marketing
- Jag behöver hjälp att förstå den data som jag får genom att mäta effekterna av min content marketing så att jag kan ta rätt beslut om ev. förbättringar
- Jag vill få fler leads och därmed fler affärer genom content marketing
- Hur väljer jag rätt content marketing partner?
Jag behöver hjälp med produktion av content!
Att inte hinna med att producera content är en vanlig utmaning för företag idag. Om man t.ex inte är en content writer eller filmskapare blir det svårt att hinna producera innehåll på ett effektivt sätt.
Vi rekommenderar alltid företag att försöka skriva någon artikel i månaden själva men att vi sedan hjälper till med det löpande arbetet som krävs för att lyckas på bästa sätt med sitt content marketing arbete.
Vi på Contitude hjälper våra kunder med allt från att skriva blogginlägg, göra videos, animeringar, göra poddar och ta fram bra bilder.
Vill du ha en offert?
Skicka in en förfrågan till oss så återkommer vi så snart som möjligt!
Jag behöver hjälp med att ta reda på vilken typ av content jag skall producera!
Precis som många content marketing byråer börjar vi alltid med att fråga våra kunder hur deras kunder ser ut och vilka kundernas beslutsfattare är. Vilken ålder, kön, intresseområde, roll och i vilka kanaler de befinner sig. Hänger de på LinkedIn, Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, Twitter eller Google? Kanske läser de branschtidningar. Vi hjälper helt enkelt våra kunder att ta fram personas för deras målgrupp.
När vi tagit reda på detta kan vi lättare ge råd om vilket innehåll som passar bäst.
Nu kanske du har bestämt vilket content du skall producera men funderar på hur du skall få absolut bästa spridning för detta content. Då gäller det att ta reda på vilka sökord du skall fokusera på i de texter du producerar. Ungefär 91% av alla köpresor börjar med ett sök i en sökmotor i tex Google. Därför är det otroligt viktigt att ni syns på de sökord som era potentiella kunder söker på. Det är också mycket viktigt att ni med hjälp av ett sökordsanalysverktyg tar reda på vilka sökord som era potentiella kunder söker på. Här rekommenderar vi tex Ubersuggest eller kwfinder. När ni tagit reda på detta så använder ni dessa sökord i ert content.
Tänk även på att Google känner av vad som sägs i en video på YouTube och därefter indexerar detta på Google. Så fundera igenom vad ni vill säga i er voiceover. När ni sedan skapat content med rätt sökord så behöver ni även sökmotoroptimera innehållet. Vill ni lära er mer om SEO – Sökmotoroptimering av content kan ni lära er det här!
Jag behöver en content marketing partner som hjälper mig att sprida mitt content!
Att hitta en content marketing partner som inte bara hjälper till att skapa content utan som även hjälper er ett skapa maximal effekt från innehållet är en mycket god idé. För när innehållet är klart så behöver det också spridas på bästa möjliga sätt och hur gör man då det?
Jo, först och främst gäller det att rubriker är intresseväckande och sökordsoptimerade. Orsaken till detta är att ert innehåll då har möjlighet att dyka upp på tex Google eller YouTube. Sedan skall ju innehållet spridas i sociala medier eller de kanaler där er målgrupp befinner sig. Antingen delar ni innehållet organiskt eller så sprider ni innehållet genom att annonsera i tex Google Ads. Om ni sedan skall sprida innehållet genom att publicera det i era kanaler organisktså gäller det att ni gör det på bästa möjliga sått. Om ni vill lära er mer om detta så boka gärna ett möte med oss på Contitude så berättar vi mer om hur ni ska göra för att få maximal effekt av er content marketing.
Jag behöver hjälpa att reda ut i vilka kanaler mina potentiella kunder finns och hur jag skall anpassa min content marketing efter detta!
Genom att först ta fram era personas och sedan titta på statistik om våra internetvanor kan vi hjälpa er att komma fram till vilka kanaler ni skall satsa på. På hemsidan ”Svenskarna och internet” hittar du massor av matnyttig information.
Vill du ha hjälp med detta så är det bara att du hör av dig till oss eller ladda ner vår personasmall nedan.
Anledningar till att
arbeta med Contitude
Mätbara mål
Vi jobbar med mätbar marknadsföring och hjälper dig som kund att fatta beslut baserade på er egna data. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore.
Marketing Funnel
Vi arbetar utifrån “marknads tratten” och erbjuder tjänster som omfattar alla steg i tratten lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt sed do eiusmod tempor incididunt.
Flexibla månadsabonnemang
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Dediikerat kontaktperson
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Extended team
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Jag behöver hjälp att sätt upp mätningar för min satsning på content marketing!
Att mäta resultaten av content marketing är en mycket god idé. Med hjälp av alla bra analysverktyg som finns kan ni se exakt hur ert content presterar. Här kan du se vad som driver trafik och vad som inte fungerar lika bra. Med hjälp av all data kan du mäta vad insatserna ger och få insikter kring vad ni skall satsa mer på. Om ni vill lära er mer om Googles analysverktyg kan ni ladda ner vår matnyttiga guide här.
Jag behöver hjälp att förstå den data som jag får genom att mäta effekterna av min content marketing så att jag kan ta rätt beslut om ev. förbättringar!
Hitta en content marketing partner som gärna utbildar dig i hur du analyserar data som finns i tex Googles analysverktyg. Om du lär dig hur dessa verktyg fungerar har du enklare att sälja in kommande insatser till din chef eller de som tar beslut gällande din marknadsbudget.
Jag vill få fler leads och därmed fler affärer genom content marketing!
Genom att koppla på Call to Action´s (uppmanande knappar, CTA´s) i ditt content kan du lättare konvertera dina besökare och läsare till leads (konkreta affärsmöjligheter) som du sedan kan bearbeta. Om du vill jobba pådetta sätt behöver du en content marketing partner som även jobbar med Inbound marketing. På detta sätt blir övergången lättare när ni är mogna att börja jobba med att skapa fler affärer genom er content marketing. Vill du lära dig mer om Inbound marketing och skapa fler affärsmöjligheter får du gärna ladda ner vår guide: Inboundmarknadsföring för företag som vill växa!
Om du har någon av ovanstående utmaningar så har du troligtvis kommit rätt. Contitude är en content marketing partner som främst fokuserar på företag inom B2B som vill skapa tillväxt med hjälp av content marketing. Vi är riktigt bra på att skriva texter, copy, göra video, animerad film, guider, producera webbinarier, göra mallar och att analysera data och löpande optimera det innehåll som produceras.
Hur väljer jag rätt content marketing partner?
Är du osäker på hur du skall tänka när du skall välja byrå så får du gärna läsa nedanstående blogginlägg som grundligt tar dig igenom detta.
Att välja rätt byrå!
Om du känner att vi är vara en bra matchning för varandra så boka gärna ett möte med oss. Då kan vi gå igenom dina utmaningar och behov tillsammans och sedan avgöra om vi är rätt för varandra. Vad tror du om det?
Vill du komma igång? Skicka oss ett meddelande…
Boka ett möte redan nu.
Vi vill gärna höra om era ambitioner, mål och utmaningar inom digital marknadsföring – och framförallt ge tips på marknadsaktiviteter som passar just er!