Att använda sig av UTM taggning är ett måste för alla seriösa digitala marknadsförare. Annars kommer du aldrig att kunna mäta resultaten av dina aktiviteter på ett riktigt bra sätt. Därför har vi på Contitude tagit fram den ultimata UTM buildern.
Spårning och data insamling kan vara svårt men är en förutsättning för att kunna analysera och identifiera vilka marknadsföringsaktiviteter som genererar resultat. Med hjälp av UTM taggning kan du ta reda på vad specifika annonser eller aktiviteter har gett för resultat. UTM taggning är ett sätt att infoga information i URLer som du använder i annonser, på sociala medier eller när du skrivit en gästblogg.
Då kan du hänföra en besökare på din webbplats till den specifika länken du har postat.
I denna UTM buildern har vi sett till att det går att använda sig av kontinuerliga UTM parametrar så det också blir lättare att jämföra kampanjer inom samma källor eller kanaler.
Det kommer underlätta för dig och ditt eventuella marknadsföringsteam om alla förhåller sig till UTM taggning på samma sätt.
Lycka till med ditt marknadsföringsarbete!